Arife
günü Beykoz Kavacık’ta meydana gelen ve 4 kişinin feci bir şekilde ölümüne
sebep olan otobüs kazası, daha önce pek çok kazaya sebep olan 10 numara yağı ve
son dönemlerde özellikle kaçak olarak kullanılan bitkisel yağları
akıllara getirdi. Yakıt yerine kullanılması yasak olmasına karşın özellikle
otobüslerde, TIR’larda ve kamyonlarda ucuz olmasından dolayı tercih ediliyor.
Konu
ile ilgili açıklamalarda bulunan İstanbul Özel Halk otobüsleri şirketleri Basın
Müşaviri Ercüment Coşkun savcılığın olayı şu an incelediğini ifade etti. Savcılığın,
daha önce de yangına neden olan 10 numara yağ karıştırılmış yakıt kullanılıp
kullanılmadığının belirlenmesi için yakıt tankından örnekler aldığı öğrenildi.
Ayrıca, yanan otobüsün daha sonra mekanik ve elektrik incelemesine tabi
tutulacağı belirtildi.
Yeni
model otobüslerin hiç birinin motorunda yağ yakmadığını söyleyen Coşkun, “Daha önceki dönemlerde araçlarda yağ
kullanıldığı doğrudur. Kazayı
geçiren araç 2013 model, Euro 5 motora sahip siz bu motorlarda yağ koysanız da çalışmaz. Araçlarımız
trafik ve İETT muayenesinden geçiyor.” dedi
4
kişiye mezar olan özel halk otobüsü 2013 model. İETT’nin belirlediği 15 yaş
sınırının çok çok altında. İETT’nin özel halk otobüsleri üzerinde
yönetim-yürütüm ve denetim yetkisi bulunuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder