ThyssenKrupp Asansör Türkiye Genel
Müdürü Turgay Şarlı, Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol
Yönetmeliği’nin yürürlüğe girmesinin sektör adına büyük bir gelişme
olduğunu belirtti. Şarlı, yönetmeliğin kazalarının azaltılmasında
önemli rol oynayacağına dikkat çekerek, asansörlerin periyodik
kontroller sonucu renkli etiketlerle sınıflandırılacağını söyledi.
Turgay Şarlı, yönetmelikle birlikte asansör bakımlarına ilişkin bina
yetkililerine önemli sorumluluklar getirildiğini
de söyledi.
ThyssenKrupp Asansör Türkiye Genel
Müdürü Turgay Şarlı, Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol
Yönetmeliği’nin kazaların azaltılmasında çok önemli rol oynayacağına
dikkat çekti. Şarlı, kamuoyunda Asansör Yönetmeliği olarak
bilinen ve önceki ay Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren
yönetmeliğin, asansörlerin bakım ve denetimlerine ilişkin devrim
niteliğinde yenilikler getirdiğini belirtti.
Periyodik kontrol sonuçlarına bağlı
olarak, dört farklı renkteki etiketten birinin asansöre iliştirildiğini
söyleyen Şarlı, “Yeşil kusursuz, mavi hafif kusurlu, sarı kusurlu ve
kırmızı güvensiz asansör şeklinde değerlendiriliyor.
Türkiye’deki 200 bini lisanssız 430 bin asansörün üçte birinin kırmızı
etikete sahip olması, güvenliğe ilişkin önemli soru işaretlerini de
beraberinde getiriyor. Yönetmelik, bina sorumlularının güvensiz olarak
tanımlanan bu asansörlerin kullanılmasına izin
veremeyeceğini ve bir ay içinde güvenli hale getirilmesinin zorunlu
olduğunu belirtiyor” dedi.
Avrupa’da asansör güvenliği konusunda
önemli adımlar atıldığına dikkat çeken Turgay Şarlı, “Ülkemizde yeni
yönetmelikle yıllık olarak belirlenen bakım periyodu, bazı Avrupa
ülkelerinde aylık olarak bile yapılabiliyor. Bakımların
düzenli gerçekleşecek olması üreticiler açısından da kontrolü
kolaylaştıracak. Yeni yönetmeliği sektörümüzü daha ileri taşıyacak
önemli bir hamle olarak değerlendiriyoruz” diye konuştu.
Bina sorumluları için 4 adımda asansör güvenliği testi:
Asansör teknolojisi iş alanı,
ThyssenKrupp Group’un yolcu taşımacılığı sistemlerindeki aktivitelerini
bir araya getiriyor. ThyssenKrupp Elevator, 6,4 milyar Euro’luk
satışları ve 150 ülkedeki müşterileri ile dünyanın önde
gelen asansör şirketleri arasında yer almaktadır. 50 bini aşkın çalışanı
bulunan şirket, müşterilerinin taleplerini karşılamak üzere yenilikçi
ve enerji tasarruflu ürünler tasarlayıp sunmaktadır. Ürün portföyünde
yolcu ve yük asansörleri, yürüyen merdiven ve
bantlar, yolcu biniş köprüleri, merdiven ve platform lift’lerinin yanı
sıra tüm ürünlerin isteğe göre özelleştirilebildiği servis çözümleri yer
almaktadır. Tüm dünyada 900’den fazla noktada hizmet sunan şirket, bu
sayede hem satış hem de satış sonrası hizmetler
kapsamında müşterilerine her zaman yakın olmayı garanti etmektedir.
İletişim:
Özcan Altunkaya / Contactplus
Telefon: +90 212 229 76 26
e-mail: ozcana@contactplus.com.tr
Figen Dumlu / ThyssenKrupp
Telefon: +90 216 571 37 25
Mobil: +90 539 664 95 56
e-mail: figen.dumlu@thyssenkrupp.com.tr
Elena Mozo / ThyssenKrupp
Telefon: +34 91 202 80 41 / +34 91 202 80 13
Mobil: +34 682 38 67 89
e-mail: elena.mozo@thyssenkrupp.com
|
2 Eylül 2015 Çarşamba
Yeni yönetmelik asansör kazalarını en aza indirecek
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder