İstanbul
Zeyntinburnu’nda, ilaçtan konfeksiyona, beyaz eşyadan gıdaya kadar günlük
ortalama 6 bin ton mal sevkiyatının yapıldığı ambarlar şehrin ortasında kalmış
durumda. Özellikle 14.00-17.00 saatleri arasında kamyon kuyruğu Bakırköy’den
Haliç’e kadar uzanabiliyor. Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME), ambarların
buradan taşınması için 2011 yılında bir karar aldı. Taşınacak yerleri olmadığı
için karşı dava açıp kazanan ve geçici olarak eski yerlerinde kalan ambarcılar,
TOKİ’nin Hadımköy’de yapacağı lojistik merkezine taşınmayı bekliyor. Konu hakkında açıklamalarda bulunan Türkiye Nakliyeciler
Derneği Başkanı Erol Özçelik ise, Zeytinburnu’nda yer alan ambarın Hadımköy’e taşınmasının ancak
2015’in sonuna doğru gerçekleşebileceğini söylüyor.
Anadolu’ya her
türlü mal sevkiyatının yapıldığı ambarlara günlük ortalama 400 büyük kamyon ve
300 kamyonet giriş yapıyor. Buradaki malları Türkiye’ye dağıtan firmalar, kargolara
göre daha ucuz taşımacılık yaptıkları için tercih ediliyor. Bu yüzden de
İstanbul’daki 265 ilaç fabrikasının ürettiği ilaçların yüzde 80’i buradan
dağıtılıyor. Ambarlar, son zamanlarda trafik için de büyük bir sorun teşkil ediyor. İstanbul’un merkezi
bir bölgesinde sıkışıp kalan ambarlar, gün içinde özellikle 14.00-17.00
saatleri arasında Bakırköy’den Haliç’e kadar yoğunlaşan şehir içi trafiğinin
sebebi.
Hadımköy’e
taşındıkları zaman şehir içi trafiğinin rahatlayacağını belirten Nakliyeciler
Derneği Başkanı Erol Özçelik, “Hadımköy’deki alan 200 dönümlük bir alan, oraya
taşındığımızda Zeytinburnu’na gelen araçlar kalkacak, Özellikle Anadolu’nun
farklı şehirlerinden gelen Kamyon,kamyonet ve tırlar Ambarın giriş ve
çıkışlarında sıkıntı oluşuturuyor çünkü tek bir giriş ve tek bir çıkış var. Ama
Hadımköy’e taşındığımızda trafik ciddi bir şekilde rahatlayacak, fakat tek
sorumlu da burası değil. İş durumuna göre ambara giren ve çıkan araç sayısı
değişiyor. Gebze tarafına da bir ambar olduğu takdirde Avrupa yakasına gelen
araçların sayısı yüzde 30 azalacak. Şu an kamyonların giriş çıkışlarının
belli saatleri var, E-5’deki otobüsler ve minibüsler daha büyük zarar veriyor.
Onların kalkması lazım. 3. Köprü olduğu zaman sadece ağır vasıtalar oradan
gidecek ve bu da trafiği iyice rahatlatacak. “ şeklinde konuştu.
E-5
Karayolu’ndaki trafiğin uzun araçların ambar giriş ve çıkışlarında saatlerce
beklediğinden dolayı oluştuğunu söyleyen Ambar çalışanı Yılmaz Karain, “Ambarın
tek bir girişi ve çıkışı var, bir de gıda yüklemeleri saatleri buluyor. Eskiden
trafik sıkıntısı yoktu, ambarın etrafı binalarla çevrilince burası ortalıkta
kaldı. Ambarın yeri de dar 130 dönümlük o yüzden trafiğe sıkıntı veriyor.”dedi
Zeytinbunu
Belediyesi’nden yapılan açıklamada “Ambarlar’ın yerleşik olduğu alan yabancı
bir şirket olan Akzirve Gayrimenkul’a satıldı. Buradaki arsanın alınması
karşılığında da, vatandaşlarımıza verdikleri söz olarak Hadımköy’e, yine aynı
şirket tarafından yeni bir ambar inşaatı yapılacak. Hadımköy’e yapılacak olan
Ambarlar doğrudan üçüncü köprüye entegre olacak. Yani kamyonlar doğrudan bu
yolu kullanacaklar ve bu da trafiğe çok ciddi oranda katkı sağlayacak.” İfadeleri kullanıldı.
Akzirve Gayrimenkul’dan edinilen bilgiye
göre ise taşınacak ambarın yerine önümüzdeki aylarda rezidansların yapılacağı
öğrenildi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder