21 Nisan 2015 Salı

İşlerine son verilen 33 işçi otele yürüdü



 İstanbul Taksim Hyatt Otel’de taşeron bir firmada çalışan 30 işçi işten çıkartıldı. İşlerini geri isteyen işçiler sabah saatlerinde Taksim’de toplanıp otelin önüne doğru bir yürüyüş gerçekleştirdi. Yürüyüşte ‘turizm işçisi köle değildir, mobbing çalıştırılmaya hayır’ sloganları atan kalabalık ‘işimizi geri istiyoruz.’ pankartını açtı. Demokratik ve yasal haklarını belirten işçiler otel önünde bir basın açıklaması yaptı. İşçilerin işlerine geri verilmesi gerektiği belirtilen açıklamada, taşeron çalışma şartlarının da düzeltilmesine dikkat çekildi.
 
Hiç bir gerekçe gösterilmeden işten çıkartıldığını söyleyen Erdoğan Sinnep, Kadrolu işçiler yılbaşında %9 ücret zammı, bir kerelik 950 TL yardım, yılda bir defa ayakkabı yardımı, yılda 4 maaş ikramiye ve 2500 TL civarı maaş alırken taşeron işçiler bu hakların hiçbirinden yararlanamamakta ve maaşları 1100 TL ile 1500 TL arasında değişiyor.  10 gün önce işten atıldık. Hyatt Otel’e ücretlerimizin çok düşük olduğunu bildirdik bize sadece 40 kuruşluk bir zam yapıldı biz de bunun iyileşmesi için bir yazı yazdık. 7 gün sonra 30 kişiyle beraber sebebini bilmemekle beraber işten atıldık.” dedi
Yeni evlendiğini ve zor durumda kaldığını ifade eden, Sinnep, “Kadrolu üç arkadaşımız da bizi desteklediği için işten çıkartıldı. Hukuksal mücadelemizi sürdüreceğiz. Tek isteğimiz işimizin iade edilmesi. Zor durumdayız hepimiz. Şu an işsiz kaldım. Iş aramaya devam ediyoruz. 8 kardeşiz ben de yeni evlendim. Bir sene 8 aydan beri orda çalışıyordum hiç bir sorunla karşılaşmamıştım. Garsonluk yapıyordum orda.” şeklinde konuştu.

Kadrolu olduğu halde oteldeki işinden çıkartılan Recep Yüzer ise, ailesine bakamayacak durumda olduğuna değinerek, “9 Seneden beri orda kadorlu bir şekilde çalışıyordum. Parasız kaldığım için çocuğumun kurslarını iptal ettirmek zorunda kaldım.” açıklamasında bulundu

Otel önünde okunan basın açıklamasının ardından işçiler olaysız bir şekilde dağıldı.


Hiç yorum yok: