31 Mart 2015 Salı

Güven Asa Balıkesir Gömeç'te ikinci Fabrikasını açtı




Onlarca kişiye istihdam sağlayacak Güven Asa firmasına ait dev zeytinyağı sıkma, dolum ve paketleme tesisi Balıkesir'in Gömeç ilçesinde açıldı. İstanbul merkezli faaliyet gösteren Huzur giyimin sahibi hayırsever iş adamı Turgut Gencal, zeytinyağı sanayine böylece15 milyon liralık bir yatırım gerçekleştirmiş oldu. Devasa tesisin açılış törenine  Balıkesir Valisi Mustafa Yaman, Gömeç Kaymakamı Naif Yavuz, İl Emniyet Müdürü Feridun Boz ile yurtiçinden ve dışından çok sayıda özel davetli katıldı. 23 bin metrekare açık, 10 bin 500 metrekare kapalı alana sahip olan tesisin hijyen ve donanım bakımından Türkiye genelinde bu sektörde ender olan bir fabrika kompleksi olacağı bekleniliyor.

Güven Asa Zeytinyağı Fabrikalarının 35 sene önce Yalova Akköy'de bir bahçenin satın alınmasıyla faaliyete girmeye başladığını söyleyen Turgut Gencal, "Aldığımız bahçenin bir kısmına da zeytin ağacı diktik. Zeytin ağacı yaz kış yaprağını dökmez ve rüzgâr estiği zaman yaprakları ayrı ayrı renklerde görünür. Ona baktığınızda büyük bir huzur hissedersiniz. İşte böylece Yalova’daki bahçemizde ben zeytin ağacına âşık oldum. 2010 yılında bir arkadaşım beni arayıp Pelitköy’de çok güzel zeytinlikler satılıyor dedi. Bunun üzerine Edremit, Ayvalık Pelitköy’e gittim ve bahçeleri görüp beğendik ve satın aldık. Daha sonra Pelitköy’de bir fabrikanın satıldığını bana bildirdiler. Ve fabrikayı gidip gördüğümde almaya karar verdim. Zeytinyağı işine böylelikle girmiş olduk. Biz bu işi layıkıyla nasıl yapabiliriz en ideal nasıl üretebiliriz diye araştırmaya başladık. Bu konuda çok araştırmalar yaptık, sonunda en kaliteli zeytinyağını yapmayı başardık." dedi

Açılan bu fabrikanın Pelitköy’deki fabrikayla birlikte ikinci fabrikaları olduğunu ve bu yeni sanayi tesisinde 50 kişinin istihdam edileceğini belirten Gencal, fabrikanın kendilerine yaklaşık 15 milyon TL'ye mal olduğunu ifade etti. Gelecek hedeflerinin iki Zeytinyağı fabrikası daha açmak olduğunu kaydeden iş adamı Gencal, sözlerini şöyle sürdürdü, "Oğullarıma ve torunlarıma tek vasiyetim, bu yeni açtığımız  fabrikayı aynen bu kaliteyle işletmeleri. Bu kalitede işletemezlerse bu işi bu kalitede sürdürecek birisine versinler. Inşallah ilerde mevcut olan iki arsamız var orda siyah zeytin ve yeşil zeytin için iki tane fabrika daha açmayı düşünüyoruz. Gömeç'te yaptığımız bu fabrika en iyi teknolojik cihazlarla yapıldı. Fabrikanın üretim kapasitesi 24 saat çalışırsa yılda 7-8 bin ton zeytinyağı üretir.”
Basın toplantısında Gencal’a sorulan 'bu zeytinyağı  sektöründe kendinizi nerde örüyorsunuz ?' Şeklindeki soruya, "En iyi niyetimizde çalışıyoruz, Halkımızdan ricam şudur kaliteli zeytinyağı kullansınlar. Daha önce ürettiğimiz yağ marketlerde satılmıyordu. Fabrikadan üretilen yağ direkt tüketildiği için herhangi bir marketle anlaşmadık.  Fakat şimdi İnternet üzerinden yağımızı alabilirler, bu sene geçen seneye göre hem mal az, hem de karaborsa oldu." cevabı verdi,

Cübbeli Ahmet Hoca’nın bir vaazını dinlenip etkilendim “Güven Asa” ismini koydum


Tekstil, Zeytinyağı ve İnşaat alanlarında önemli yatırımlara imza atan Turgut Gencal, şu ana kadar açtığı sanayi kuruluş isimlerinin nereden esinlendiğini şöyle açıklıyor, “Dünya'da en önemli şey güven ondan sonra da huzur gelir. Bu yüzden şirketlerimize bu isimleri verdik huzur giyimi de o yüzden açtık, Cübbeli Ahmet hocanın bir vaazını dinledim. Hazreti Musa'nın asasından bahsediyordu ondan etkilendim böyle bir isim vermeye karar verdim”

Törende bir konuşma yapan Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz,  15 milyon lirayı aşan bir yatırımla kurulan dev tesisin bölgede zeytincilik sektörüne büyük katkı sağlayacağını belirterek, Güven Asa Zeytinyağı Fabrikası Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Gencal'ı kutladı, Yılmaz, "İnsana hizmetin en somut örneklerinden biri iş ve aş vermektir. Sizin de ömrünüz, zeytin ağacı kadar uzun olsun. Ürününüz bereketli, fabrikanız hayırlı olsun" şeklinde konuştu

Hiç yorum yok: